Η διαταραχή της γραπτής έκφρασης είναι η σημαντική μειονεξία του παιδιού στην ανάπτυξη των ορθογραφικών δεξιοτήτων, η οποία δεν οφείλεται σε χαμηλή νοημοσύνη, αισθητηριακά προβλήματα ή ανεπαρκή παρακολούθηση του σχολείου. Αφορά τη συλλαβική και ορθογραφική πλευρά της γραφής της γλώσσας και την τήρηση των ορθογραφικών κανόνων. Επιπλέον, τα παιδιά με διαταραχές γραπτής έκφρασης γράφουν συνήθως μικρά κείμενα με περιορισμένο περιεχόμενο και ελλείψεις στην οργάνωση του γραπτού τους, το οποίο και πολλές φορές είναι δυσανάγνωστο.

Τα παιδιά με διαταραχές στη γραπτή έκφραση δεν έχουν συνήθως δυσκολίες μόνο στη γραφή. Ενδέχεται να δυσκολεύονται και σε άλλες δραστηριότητες όπου απαιτείται καλός συνδυασμός χεριού – ματιού.

Εκτός από τα τυπικά λάθη που παρατηρούνται και στη διαταραχή της ανάγνωσης, τα παιδιά με διαταραχή της γραπτής έκφρασης παρουσιάζουν επιπλέον σύγχυση κεφαλαίων και πεζών γραμμάτων και συνένωση λέξεων.

 

Καρόλα Folle – Αλέπη 

Κλιν. Ψυχολόγος MSc – Παιδοψυχολόγος 

Λογοθεραπεύτρια

 

Βιβλιογραφία: 

Αναγνωστόπουλος, Δ. Κ. & Σίνη Α.Θ. (2006). Διαταραχές Σχολικής Μάθησης & Ψυχοπαθολογία. Αθήνα: Εκδόσεις ΒΗΤΑ 

Βλασσοπούλου, Μ., Γιαννετοπούλου Α., Διαμαντή Μ., Κιρπότιν Λ., Λεβαντή Ε., Λευθέρη Κ. & Σακελλαρίου Γ. (2007). Γλωσσικές Δυσκολίες και Γραπτός Λόγος στο Πλαίσιο της Σχολικής Μάθησης. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη 

Κάκουρος, Ε. & Μανιαδάκη, Κ. (2006). Ψυχοπαθολογία παιδιών και εφήβων. Αναπτυξιακή προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω

 

Το Έργο μας

my gallery front

Επικοινωνία

"Ανάπτυξη" Καλαμάτας

Βασ. Όλγας 23 - Καλαμάτα

Τηλ. 2721028954

"Ανάπτυξη" Μεσσήνης

Δημ. Παύλου Πτωχού 10 - Μεσσήνη

Τηλ. 2722024065

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.